Prima pagină > Erezii > Dracii dau puteri ”paranormale”

Dracii dau puteri ”paranormale”

Internetul e plin de tot soiul de performante ale practicantilor de arte martiale. Insa acestia nu le pot atinge fara asa zisa meditatie. De ce mediteaza? Ca sa-i ajute dracii …Iata ce putem citi in OAMENII ASHRAMULUI:Cândva, un tânăr de 20 de ani care crescuse într-o mănăstire buddhistă si care îl vizita frecvent pe părintele Paisie, a vrut să „testeze“ puterea bătrânului. I s-a strecurat asadar pe la spate si a strâns cu putere în bratele sale viguroase trupul firav si suferind al bătrânului. într-un acces de cutezantă, i-a spus cu obrăznicie: „Ia să vedem, poate să te ajute acum Sfântul Arsenie?“. „Numai ce am auzit acest cuvânt, povestea bătrânul, si l-am simtit ca pe o blasfemie. Am făcut un gest foarte discret cu mâna în aer, si să-l fi văzut cum a sărit 2 metri mai încolo si s-a lipit de perete… Apoi mi-a pus metanie si l-am sfătuit să-i ceară iertare Sfântului“.    Dracii le dau tot soiul de puteri. Ca si yoghinilor. Ca si vrajitorilor. Asa ii castiga pe ei si pe cei ce asistand la performantele lor, fac nefericitul pas si urmeaza calea lor ce duce la pierzare.

Dar puterea lor se risipeste ca fumul atunci cand au de-a face cu parinti precum Paisie. Firesc …

(Fragment din „Viata Cuviosului Paisie Aghioratul”)

Odata a venit in Sfantul Munte si umbla pe la manastiri un tanar in varsta de saisprezece-saptesprezece ani, pe care il chema Gheorgaki. La varsta de trei ani fusese dus de parintii lui la o manastire budista din Tibet, inaintase mult in yoga si ajunsese un vrajitor desavarsit putand sa cheme pe oricare diavol voia. Purta centura neagra si stia foarte bine karate. Cu puterea satanei facea tot felul de demonstrafii care pricinuiau uimire. Lovea cu mana pietre mari si le sfarama ca pe niste nuci. Putea sa citeasca si carti inchise. Spargea alune in palma, arunca cojile, iar miezul ramanea lipit de mana.

Niste monahi l-au adus pe Gheorgaki la „Panaguda”, ca sa fie ajutat de Staret. Cand a ajuns acolo, l-a intrebat pe Staret ce puteri are si ce minuni poate face. Atunci Staret-ul i-a raspuns ca insusi nu are nici o putere si ca toata puterea este a lui Dumnezeu.

Gheorgaki, vrand sa-si arate puterea, si-a concentrat privirea spre o piatra mare care era la distanta si a facut-o bucati. Atunci Staretul a facut semnul crucii pe o piatra mica si i-a spus sa o sparga si pe aceea. El s-a concentrat, si-a facut vrajile lui, dar nu a reusit sa o sparga. Vazand aceasta, a inceput sa tremure, iar puterile demonice pe care credea ca le stapanea, neputand sparge piatra, s-au intors impotriva lui si l-au aruncat cu putere in cealalta parte a raului. Staretul a mers si l-a gasit intr-o stare jalnica.

Altadata, povestea Staretul, in timp ce discutam cu el, s-a ridicat deodata, mi-a prins mainile si mi le-a intors la spate. „Sa vina acum sa te scape Hagi-efendi, daca poate”, mi-a spus. Am simtit aceasta ca pe o hula. Atunci mi-am tras putin mainile si l-am aruncat cat colo. Dupa aceea a sarit in sus si a vrut sa ma loveasca cu piciorul, dar piciorul lui s-a oprit langa fata mea, ca si cum ar fi intalnit o piedica nevazuta. M-a pazit Dumnezeu.

In acea noapte l-am oprit si l-am pus sa doarma in chilia mea. Dar diavolii l-au luat si l-au tarat pana jos in parau, unde l-au batut pentru nereusita lui.

Dimineata a venit intr-o stare jalnica, ranit, plin de spini si pamant si mi-a marturisit: „M-a batut satana pentru ca nu am putut sa te biruiesc””

Staretul l-a convins pe Gheorgaki sa-i aduca toate cartile lui de vrajitorie si le-a ars. Apoi l-a tinut putina vreme langa el si l-a ajutat cat timp acela a facut ascultare. Dupa aceea Staretul, interesandu-se sa afle daca Gheorgaki este botezat, a aflat chiar si biserica in care s-a savarsit botezul lui. Gheorgaki cutremurat de puterea si harul Staretului, voia sa devina monah, dar nu a putut.

Staretul folosea cazul lui Gheorgaki ca sa arate cat de mare este inselarea celor ce cred ca toate religiile sunt egale, ca toate cred in acelasi Dumnezeu si ca nu exista nici o diferenta intre monahii tibetani si cei ortodocsi.

Comentariul meu:  Vazand toate acestea si de asemenea vazand la televizor sau anumiti copii urmarind tot felul de desene cu yoga, meditatii, calugari buddhisti la varste fragede, va sfatuiesc sa va paziti copiii spre a nu urmari asemenea desene animate ori emisiuni.

  1. Ina
    04/12/2011 la 6:59 PM

    Nu vreau sa tin partea nimanui dar la intrebarea lui Petru tot nu s-a raspuns ” Cum deosebesti puterea supranaturala “pozitiva” de cea “negativa”? „. Nu practic si nu am practicat yoga, am citit despre fiecare religie si am vizitat multe tari pentru a le intelege. Sunt crestin ortodoxa pentru ca m-am nascut aici si parinti asa au hotarat pentru mine atunci cand eram mica. Am citit Sfanta Biblie nu o singura data ci de mai multe ori pentru a o intelege, Sunt de parere ca fiecare are dreptul sa aleaga ce religie vrea.
    Daca ai putea sa raspunzi la intrebarea respectiva, chiar mi-as dori sa aflu raspunsul.
    Multumesc,
    Ina

      • Ina
        04/12/2011 la 10:56 PM

        Multumesc. Am citit multe carti scrise si de Parintele Cleopa si de Arsenie Boca si toate scrise de Parintele Arsenie Papacioc. Vroiam un raspuns pesonal, din punctul tau de vedere si nu citate din ceea ce au zis altii.

      • 04/12/2011 la 11:00 PM

        Eu, singur, nu stiu nimic. Ce raspuns mai bun ai putea primi decat vorbele duhovnicilor?
        Nu am facut blogul sa dau sfaturi, sunt un simplu mirean. Pentru sfaturi, fiecare sa se adreseze duhovnicului.

      • George
        05/12/2011 la 12:10 AM

        Si eu sunt de parere ca Petru e pe o cale gresita, dar trebuie sa recunosc faptul ca a ridicat o problema interesanta la fileu. Mi-ar placea sa vad unde duce un asemenea debate. Regret, in acelasi timp, reticenta celui care a scris articolul. Cenzura nu este benefica. Evidentiaza slabiciunea „calaului”.

      • Diana
        05/12/2011 la 1:20 AM

        Daca mergi si cauti in scrierile ortodoxe iti vor fi enumerate pacatele si efectele lor asupra omului. Unul din acesta este ingamfarea iar antidotul sau este smerenia. Un om smerit si placut lui Dumnezeu va primi harul Duhului Sfant asta insemnand, probabil, diverse puteri cum ar fi sa mergi pe apa.

        Problema nu sta in raspuns si in intrebare. O intrebare provenita din partea unuia ce vrea sa se lumineze este binevenita, dar o intrebare de ordinul „Gica contra” oricat de intemeiat va fi raspunsul nu va face decat sa genereze alte intrebari de acelasi tip.

        Trebuie sa stii sa argumentezi destul de bine asa incat cuvintele si ideile tale sa nu aiba dublu inteles, si mai ales, sa puna punctul pe i. Si cei mai intelepti sunt Sfintii Parinti, iar scrierile lor sursa de raspunsuri la tot felul de intrebari.

        Cel mai bine ar fi sa nu ne judecam. E mai important sa ne intelegem si sa traim frumos, fara razboaie interioare ori exterioare.

        Numai bine

    • Alina
      04/12/2011 la 10:23 PM

      Si eu as vrea sa aflu raspunsul, dar autorul tot evita. Ne aduce povestioare si linkuri. Frumos. :) Cred ca acesta este raspunsul sau, de fapt.

      • 04/12/2011 la 10:43 PM

        Draga mea, ai raspunsul in fata ochilor dar refuzi sa-l vezi.

  2. 04/12/2011 la 4:14 PM

    Nu caut sa dau dreptate tie sau celor care practica artele „pagane”, dar fiecare face intr-adevar ce vrea, stiu ca in niciuna din cartile recomandate de tine nu se spune ca nu suntem liberi sa ne alegem singuri calea si nimeni nu trebuie judecat daca ea este buna sau rea.

    Acum ce ma nemultumeste pe mine la articolul asta, pe care-l iau ca o simpla parere a cuiva care a ales o anumita cale, este ca sunt evitate discutiile deschise. Un blog implica transparenta, discutii libere, tupeu si lista poate continua, nu incepi sa scrii pe blog daca nu esti inarmat cu nervi tari si argumente la ideile pe care le faci publice.

    La ce ma refer? La raspunsul tau:” Una e puterea data de Duhul Sfant si alta e cea data de diavol. ” asta nu-i argument (nici nu se mai pune problema daca e bun sau rau). Eu aprob intrebarea lui Petru, este una foarte pertinenta, care poate fi adresata de cineva care vrea sa inteleaga. Sunte de acord ca tu ai in spate o experienta si o lectura mult mai ampla despre acest subiect si tocmai de aceea ne asteptam la un raspuns mai detaliat, poate cine stie, vei starni interesul pentru altfel de lecturi.

    Te-ai apucat sa enumeri carti citite de o anume persoana si ales sa judeci si sa condamni astfel de lecturi, implicit sa condamni alegerile facute de acea persoana. In loc sa condamni, ai putea sa explici, sa dai o indrumare.

    Nu mi-o lua in nume rau, sunt doar sfaturi, apreciez persoanele care isi respecta alegerile si se dedica credintei lor. Ar fi util, insa, pentru o imagine buna, mai multa diplomatie si respect fata de alegerile altora.

    Cu stima,
    Vali

    • 04/12/2011 la 4:47 PM

      Suntem liberi sa alegem ce vrem, de aceea exista liberul arbitru. Dar spune Sfantul Apostol Pavel: „Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos.”

      Cat despre „legile” unui blog, asta ramane la latitudinea mea. Am infiintat acest blog in principal pentru cei oarecum familiarizati cu credinta ortodoxa. Daca ajuta si celor nefamiliarizati, cu atat mai bine ca am mai deschis niste ochi.

      Despre ce promoveaza Petru se gasesc explicatii in cartea parintelui Serafim Rose: Ortodoxia si religia viitorului. Daca esti interesat, sau Petru e interesat sa vedeti care e inselarea cu yoga si new age, faceti un efort si cititi cartea.

      Pot sa spun doar ca nu astept sa am o imagine buna, in sensul in care sa ma tranform intr-un cameleon si sa plac tuturor. Asa se manifesta ortodoxia: iubirea aproapelui, dar intransigenta in fata pacatului. Nu l-am jignit pe fratele Petru, nici nu l-am condamnat. In schimb am condamnat alegerile lui. Se spune sa nu urasti pacatosul, ci pacatul. Asa sa se inteleaga in ce fel am condamnat.

      Doamne ajuta!

      • Alina
        04/12/2011 la 9:08 PM

        Ai condamnat alegerile lui Petru, dar l-ai interzis pe blog dupa ce a pus o intrebare cat se poate de simpla? Mai bine ai recunoaste ca ti-e teama de ceea ce nu stapanesti. Altfel, ai fi raspuns sigur pe tine si ai fi facut fata unei dezbateri frumoase.

        Pacat. As fi fost curioase la ce idei ati fi ajuns impreuna.

      • 04/12/2011 la 9:42 PM

        Un vultur zbura în înălţimi, se desfăta de frumuseţea lumii si gândea în sinea lui: „Trec în zbor peste depărtări întinse: peste văi si munţi, mări şi râuri, câmpii şi păduri; văd mulţime de fiare şi păsări; văd oraşe şi sate şi cum trăiesc oamenii. Dar cocoşul de la ţară nu cunoaşte nimic în afara ogrăzii în care trăieşte şi nu vede decât câţiva oameni şi câteva dobitoace.

        Voi zbura la el şi-i voi povesti despre viaţa lumii“. Şi vulturul a venit să se aşeze pe acoperişul gospodăriei şi a văzut cât de ţantos şi de vesel se plimba cocoşul în mijlocul găinilor lui si s-a gândit: „Înseamnă că e mulţumit cu soarta lui; dar, cu toate astea, îi voi povesti cele ce cunosc“.

        Şi vulturul a început să-i vorbească cocoşului despre frumuseţea şi bogăţia lumii. La început cocoşul l-a ascultat cu atenţie, dar nu înţelegea nimic. Văzând că nu întelege nimic, vulturul s-a mâhnit şi i-a fost greu să mai vorbească cu cocoşul. La rândul lui, cocoşul, neînţelegând ceea ce-i povestea vulturul, se plictisea şi-i era greu să-l asculte. Şi fiecare a rămas mulţumit de soarta lui.

        Aşa se întâmplă atunci când un om învăţat vorbeşte cu unul neînvătat şi, încă şi mai mult, atunci când un om duhovnicesc vorbeşte cu unul neduhovnicesc. Omul duhovnicesc este asemenea vulturului, dar cel neduhovnicesc este asemenea cocoşului.

        Mintea omului duhovnicesc cugetă ziua şi noaptea la legea Domnului (Ps 1, 2) şi se înalţă prin rugăciune spre Dumnezeu, dar mintea celui neduhovnicesc e lipită de pământ sau e bântuită de gânduri. Sufletul celui duhovnicesc se desfătează de pace, dar sufletul celui neduhovnicesc stă gol şi împrăştiat.

        Omul duhovnicesc zboară ca vulturul spre înălţimi, simte cu sufletul pe Dumnezeu şi vede lumea întreagă, chiar dacă s-ar ruga în întunericul nopţii; dar omul neduhovnicesc se bucură sau de slava deşartă, sau de bogăţii, sau caută desfătările trupeşti. Şi atunci când un om duhovnicesc se întâlneste cu unul neduhovnicesc, legătura amândurora e lucru plictisitor si anevoios.

        Sfântul Siluan Athonitul

  3. 04/12/2011 la 12:41 PM

    Nu am facut yoga, dar sunt interesat sa incerc. In schimb, cunosc multi practicanti si nu e nici unul impotriva lui Dumnezeu, ba din contra. Doar ca ei cred din afara dogmei crestine. Ajung la el altfel. Ca orice „grup”, si cel al yoghinilor are uscaturi, asa cum si BOR are preoti pedofili.

    Nu ar trebui generalizat.

    • 04/12/2011 la 12:48 PM

      Ma rog, fiecare face ce vrea. Mari duhovnici considera yoga o mare inselare si daca nu esti legat cat de putin de ortodoxie normal ca ai cutezanta sa incerci asa ceva. Totusi, eu te sfatuiesc sa nu incerci si sa citesti mai multe carti despre ortodoxie.

      • 04/12/2011 la 1:09 PM

        Parca Sf. Petru a mers pe apa, nu? Putere supranaturala. Eu cred ca a fost posedat, conform teoriei tale.

      • 04/12/2011 la 2:05 PM

        Uite, eu ti-am raspuns frumos si cu explicatii. Una e puterea data de Duhul Sfant si alta e cea data de diavol. Vedem in povestirea parintelui Paisie ca diavolul nu are nicio putere asupra celor ce sunt cu Hristos. Daca vrei sa intelegi e bine, dar daca nu, ai putea macar sa incetezi cu ironiile. Ti-am mai spus: deschide Biblia, scrierile Sfintilor Parinti, scrierile parintilor contemporani, Psaltirea, vietile sfintilor si o sa te lamuresti cu toate. Pana atunci tot ce zici e vorba goala.

      • 04/12/2011 la 2:12 PM

        Nu am fost ironic. Am ridicat un semn de intrebare. Cum deosebesti puterea supranaturala „pozitiva” de cea „negativa”? Eu am facut arte martiale, spre exemeplu. Sunt posedat? (serios, chiar am facut)

        Daca trimiti oamenii cu intrebari la carti, documente, texte care nu-ti apartin, inseamna ca argumentatia ta este una slaba. Pasezi pisica moarta in gradina altora.

      • 04/12/2011 la 3:14 PM

        Pai te trimit la carti care au fost scrise de oameni ce aveau Harul lui Dumnezeu. Daca asta inseamna ca argumentatia mea e slaba, asa sa fie. In fine, imi zici ca nu esti ironic dar postezi pe blogul tau ca te-ai spart de ras la mine pe blog. Eu iti doresc numai bine si sa terminam aici discutia. Doamne ajuta!

    • 04/12/2011 la 12:55 PM

      „Cel ce nu este cu Mine este împotriva Mea; şi cel ce nu adună cu Mine risipeşte” (Luca 11, 23). Putem sa afirmam ca nu suntem impotriva lui Hristos, dar ramane o afirmatie nefondata. Cine e cu Hristos? Cei ce asculta Cuvantul Lui.

    • 04/12/2011 la 3:27 PM

      Am intrat pe blogul tau si nu sunt deloc surprins sa aflu ce carti promovezi. Nu ma asteptam la altceva. Sa insiram gunoaiele new age pe care le citesti si le promovezi:

      1. Inuaki, reptilianul din mine – Cartea a 2-a: De la Zamolxe la noua era – Aryana Havah
      2. Inuaki, reptilianul din mine – Aryana Havah
      3. Cristofor, magul din Carpati – Aryana Havah
      4. Cartea lui Enoh
      5. Copiii Matricei – David Icke
      6. Ghidul incepatorului pentru crearea realitatii – Ramtha
      7. Profetiile de la Celestine (I) – James Redfield
      8. Secretul Shambhalei (III) – James Redfield – Asta e chiar buna. Afla si tu, domnule, cine sunt maestrii intelepciunii din Shambhala. Se pare ca Alistair Crowley satanistul i-a contactat, Alice Bailey la fel.
      9.Viitor cu cap de mort (I) – Radu Cinamar – Aici dovezi incontestabile ca in muntii Bucegi e o baza extrateresta. Sa fim seriosi. Ba mai mult cica si parintele Arsenie Boca i-ar fi dat sfaturi lui Cezar, personajul principal. Manipulare 100%. Gunoi new age.
      10. 12 zile (II) – Radu Cinamar
      11. Kundalini. Poarta catre inalta constienta – Ravindra Kumar & Jytte Kumar Larsen

      Sunt mai multe dar e cam de ajuns pentru mine sa stiu cu cine stau de vorba. Imi pare rau dar orice comentariu al tau de acum incolo va fi marcat spam.

  4. 01/12/2011 la 2:34 PM

    Imi place articolul asta bv …..

    • 01/12/2011 la 2:42 PM

      Sunt multe astfel de materiale pe internet. Oricum povestea parintelui Paisie ne arata ca dracii nu au nicio putere asupra celor pe care Harul lui Dumnzezeu ii apara. De asemenea o lectie cum ca yoga si toate celelalte curente orientale sunt potrivnice lui Dumnezeu. Am putea citi si viata Sfantului Ciprian ca sa luam exemple. Doamne ajuta!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

